دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دیوارها برای چه کسی بالا می روند ؟

ساخته شدن هر دیواری با گذاشتن اولین آجرها شروع می شود .

گذاشتن شرط التزام عملی به ولایت فقیه ، برای هر گونه فعالیت رسمی در این کشور ، یکی از اولین آجرها بود و اکنون معنای آن  از زبان قدرت این گونه تفسیر می شود : 

خ

ولایت فقیه به معناى حاکمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌اى است از ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) که همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه وآله) مى‌‌باشد و همین که از دستورات حکومتى ولى امر مسلمین اطاعت کنید، نشانگر التزام کامل به آن است. 

خ

و حتی چگونگی التزام به آن آموزش هم داده می شود. 

خ

این در حالیست که حتی از نگاه معتقدان به ولایت فقیه  اجماع تمام مقدسات در یک انسان عادی ممکن نیست و ولی فقیه با احراز شرایط علمی و عملی فراوان ، فقط در حوزه اجرایی می تواند نسبت به تقدم یا تاخر اجرای احکام شرعی آن هم به جهت مصالح مردم رای دهد. 

خ

معلوم نیست انسانی که این گونه خود را معادل منابع لایزال قدسی می داند آیا  هیچ حقی برای نظارت و محدود کردن خود را به رسمیت می شناسد یا خیر ؟ و اگر قدرت به چنین تمامیتی برسد چه خواهد شد ؟ 

خ

اما قدرت قدرتمندان هرگز نشات گرفته از امتیازات بالاتر یا ارزش های روحی والاتر یا بدلیل فهم بیشتر از حقیقت یا حکمت نبوده است اگر چه قدرتمندان همیشه کوشیده اند چنین ادعایی را مطرح کنند . قدرت قدرتمندان همیشه صرفاً ناشی از نیروی غالبشان بوده است ، نیرویی که معمولاً مبتنی بر شمار زیردستان و قدرت سلاحهایشان و توانایی شان برای سازماندهی است . 

خ

دیواری ، در اطرافمان در حال بالا رفتن است که  روز بروز عرصه را بر هر گونه فعالیت فکری تنگ می کند . افراد فارغ از آنچه در درون دارند ناگزیرند خود را با الگوی رسمی وفق دهند.  فضایی که در آن جان و ذهن انسان  ها حرکت می کند دائماً تنگ تر و تنگ تر می شود.

اگر شیرینی تنهایی را بچشی از خودت هم بگریزی...

زمانی طولانی از روز را در محیط کار می گذرانم حدود هشت ساعت در روز ... آن هم در حالی که دیگر مفاهیمی مثل خدمت کردن و مفید واقع شدن برای اجتماع  و بکار گرفتن آموخته هایم و داشتن ارتباط با اجتماع خیلی وقت است  برایم رنگ باخته اند . حالا کار کردن فقط برای زندگی کردن است .

اما همین کار کردن بتدریج و طوری که نفهمیدم کی ،  تبدیل شده به مانعی برای  زندگی کردنم. 

چرا ؟ چون در کنارش بیشتر وظایف تاریخی زنان را هم بعهده دارم . همسری و مادری و دختری و خانه داری و ... هرچه دنبال عقربه های ساعت می دوم از بیست و چهار ساعت شبانه روز باز هم کم می آورم .  

با کم خوابیدن و ضرب و زور بین این همه فشردگی جایی باز می کنم برای کارهایی که دوست دارم اما گاهی فشردگی این قدر زیاد می شود که خودم و علاقه هایم زیرش له می شویم .

و من می ترسم از این فرسودگی و تکرار خودم  ...

آنچه باید باشیم !

هیچ می دانید که در متن قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب ، مصوب دی ماه 1384 حدود پانصدو پنجاه و شش وظیفه اجرایی برای بیست و شش نهاد و وزارتخانه تعریف شده است ؟ این ها مشتی از خروار خروار کار کارشناسی حضرات در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.  

ع

وزارت کار و امور اجتماعی

-      ایجاد فضای مناسب برای کارکنان و برداشتن زمینه های اختلاط زن و مرد در محیط های کاری توسط کارفرمایان        خ خ

-      انجام تبلیغات و تهیه بروشور و اطلاعیه برای جلوگیری از بی بند وباری در محیط های کاری توسط وزارتخانه    

      خ

      وزارت راه و ترابری

-     کنترل  شرکت های حمل و نقل و پایانه های کشور سازمان هواپیمایی و شرکت راه آهن  به منظور تعمیم فرهنگ عفاف در اماکن تحت پوشش        خ

-      نصب تابلو های راهنما در ایستگاههای راه آهن ، فرودگاهها و جاده ها با محوریت عفاف و حجاب 

      خ

      وزارت آموزش و پرورش

-     محرم سازی محیط های آموزشی و پرورشی و اداری به منظور بروز نیازهای دختران ،  برای جلوگیری از خود نمایی آنها در مجامع عمومی        خ

-     در نظر گرفتن امتیازاتی برای دانش آموزانی که پوشش اسلامی را رعایت می کنند  

      خ

      وزارت بازرگانی  

-     حمایت کامل و همه جانبه از واحد های تولیدی چادر و پارچه چادری        خ

-    تهیه احکام شرعی مرتبط با اصناف و آموزش آنها به اصناف هنگام صدور مجوز فعالیت   

      خ

        وزارت ارتباطات و فناوری

-     مسدود کردن سایت های غیر اخلاقی و ضد حجاب و تاکید بر فیلترینگ هوشمند برای جلو گیری از افزایش بی بند و باری در جامعه        خ

-     ارائه نرم افزار های ارزان مرتبط با فرهنگ حجاب و عفاف   

      خ        ج

        وزارت مسکن و شهر سازی

-    رعایت موازین شرعی به لحاظ عدم دید داشتن ورودی خانه ها و در ورودی آپارتمان ها    

-    اختصاص واحد مسکونی به ائمه جماعت و طلاب علوم دینی در مجتمع های بزرگ مسکونی به منظور ترویج فرهنگ و معارف اسلامی   

      خ

        وزارت بهداشت

-     نظارت بیشتر بر بیمارستانها به منظور ترویج فرهنگ حجاب و رعایت آن درباره زنان بیمار  خ

-    طراحی مبلمان اداری در ساختمان های بیمارستان ها و دانشگاهها بر اساس حفظ حدود حریم شرعی بین کارمندان زن و مرد و پرهیز از بکار گیری معماری open که موجب رعایت نکردن حریم های اخلاقی بین کارمندان زن و مرد می شود.  

      خ

        سازمان میراث فرهنگی و گردشگری    

   -  اختصاص آموزش های لازم مرتبط با حجاب و عفاف  به هتلداران و گروه های گردشگری  خ

   -  برنامه ریزی در خصوص محدود سازی عزیمت گردشگران ایرانی به مراکز و مناطق غیر اخلاقی خارج از کشور  

      خ

و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ....

باز توانی !

-  به لطف تحریم و انزوای صنعتی که روز بروز بیشتر دچارش می شویم  هر دو سه سالی یکبار ناچاریم بیشتر مدارک و مستندات فنی شرکت را عوض کنیم . بعد از اینکه شرکتهای آلمانی با سابقه نزدیک به نیم قرن همکاری و شرکتهای ژاپنی و اسپانیایی ها  و حتی تایوانی های تحت لیسانس آمریکا محترمانه عذرمان را خواستند به یک شرکت چینی پناه برده ایم که البته بیشتر واسطه و دلال  تکنولوژی است .   

.

-  هفته پیش چهار روز در یک دوره آموزشی مربوط به همانها  شرکت داشتم . حدس می زنید داغ ترین بحث جاری  بین  شرکت کنندگان در دوره که از همه جای ایران به تهران آمده بودند در لابی های سازمان و زمانهای استراحت  چه بود ؟

بله . بررسی امکان های ساده ترین و سهل ترین راههای مهاجرت !   

جالب بود ده  پانزده نفری که فرم های جدید ویزای شغلی اداره مهاجرت کانادا را پر کردیم همان جا و با ایمیل خبردار شدیم که امتیاز لازم را داریم و می توانیم اقدام کنیم .   

.

-  بعد از ده روز ، دوباره برگشتن سرکاری که هر چه بیشتر درباره اش می دانی  بیشتر ازش دور می شوی کار آسانی نیست . سخت است که غیر از چند همکار هیچ دلبستگی به محیط کارت نداشته باشی .