دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

به همین سادگی

در آستانه 5 شهریور دارد اتفاق می افتد ... باز گشت به قوانین حد اقل هفتاد سال قبل به همین سادگی در حال روی دادن است .

-

لایحه حمایت از خانواده که از سال هشتاد و شش بین دولت و مجلس در حال دست به دست شدن است  در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد . حتی پیش بینی می شود در ارجاع قانون به شورای نگهبان شروط ده گانه ای که برای ازدواج مجدد مرد وضع شده مغایر با شرع شناخته شده و حذف گردند.

-

هم اکنون مجلس 8 نماینده زن دارد که تا کنون هیچ یک از آنها مخالفت آشکاری با این لایحه و مواد 23 و 25 که آشکارا حقوق انسانی زنان را زیر سوال می برند نکرده اند حتی هر جا که توانسته اند به گروه های مدافع حقوق زنان و فعالان اجتماعی و کسانی که انتقادات اساسی به این لایحه داشته اند تاخته اند و اعتراض آنها را سیاه نمایی و جنجال رسانه ای قلمداد کرده اند و از نظر آنها این اعتراض ها مانع دیده شدن مزایای این لایحه شده اند و منشا غربی دارند .

-

معلوم نیست این نسوان مجلسی اگر به هر دلیلی که حتی می تواند یک بیماری  یا برگشت خوردن یک چک  باشد چگونه با سوگلی های جدید شرعی و قانونی همسرانشان روبرو خواهند شد؟ شاید هم ازدواج موقت و صیغه در قاموس آنها نام آشنایی است و ...


گفته می شود حدود 50 نماینده مجلس خود دارای دو همسر هستند !

اقلیت  عقلای مجلس هم فعلاً به کام سکوتی عمیق فرو رفته اند و اصلاً وجود خارجی ندارند.

-

ظاهراً همین ها کافیست که بدانیم چه آبی از این مجلس برای مردم گرم خواهد شد! 

-

صرف نظر از محتوای غیر انسانی بند 23 لایحه که به محض بروز مشکلی در خانواده که در قالب شروط ده گانه آمده است مانند نازایی زن ، زندانی شدن یا بیماری صعب العلاج  که  اتفاقاً زمانی است که زن بیشتر از گذشته به حمایت و همدلی همسرش نیاز دارد به مرد اجازه ازدواج دوم و سوم و ... می دهد ، برای مردانی که از همین شرایط هم عدول کنند کوچکترین مجازاتی در نظر گرفته نشده است .

-

آیا انسانی نیست اگر بناست چنین قانونی برای مردان باشد ،  زنان هم لااقل در موارد مشابه حق گرفتن طلاق یا حضانت فرزندان خود را داشته باشند ؟

-

پ . ن : به همین سادگی اسم فیلمی از رضا میر کریمی هم هست و از قضا  انفعال ناخواسته طاهره در آن فیلم تداعی کننده طاهره های بیشماری است که این قوانین مرتجعانه برایمان  خواهد ساخت.

 

نظرات 48 + ارسال نظر
الیاس دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 09:55 ب.ظ http://eco791.blogfa.com

به همین سادگی هم نیست چند سال طئل کشیده تا خفخان ایجاد کنند و ما را به سکوت اجباری بکشند و بعد...

دمادم دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 10:31 ب.ظ http://www.damadamm.wordpress.com

خب البته آن زنانی که در مجلس از قوانین ضد زن حمایت می کنند نیازی به این گونه حمایت ها ندارند. آن ها به اندازه ی رویایشان قدرتمندند و می ترسند که همین قدرت را از دست بدهند , نقطه ی مشترک بین زنان و مردان در مواجهه با قدرت. اما چیزی که هست اینست که این قوانین نه تنها برطرف کننده ی خواسته های اصطلاحا شرعی طایفه ی مجلسیان نیست که خود معضلات دیگری را رقم خواهد زد برای دادگاه های خانواده چه از یک طرف زن امروزی(حداقل نیمی از جمعیت زنان ) دیگر زن سنتی و مطیع و بی شغل و آینده ی زن سنتی نیست و از طرفی قانون از او حمایت نمی کند . اگر مشکلات چنین جمعیتی در مغایرت با قوانین خانواده زیاد شود فکر می کنید که چه کاری از جمعیت زنان به دنبال قانون و بی پناه و کوتاه نیامده از حق خود برخواهد آمد؟ من می گویم هر کاری باشد به ضرر قانون دانان و مردان عدالت خواهد بود.

م.ایلنان سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 03:30 ق.ظ http://www.mimilnan.wordpress.com

دردناک و تلخ و تا زمانی که مردم ندانند که چه اتفاقی افتاده در بر همین پاشنه های سیاه خواهد چرخید... پر سروصدا و دردناک...کاش مردم کمی نسبت به اتفاق هایی که می افتد حساس باشند ... کاش کمی بخوانند و کاش حافظه داشته باشند...کاش...

میله بدون پرچم سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 08:06 ق.ظ

سلام
۵۰ تا دو زنه!!! پس بگو چرا مملکت در حال گه گیجه است! آخه در فامیل ما یه بدبختی دو تا زن داره همیشه در همین حالته!

سیدعباس سیدمحمدی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 09:13 ق.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
طبق

http://www.hawzah.net/per/E/do.asp?a=EHEA6.htm

در شریعت یهود زن حق طلاق ندارد. به مجرد اینکه مرد از زنش ناراضى باشد مطلقا مى‏تواند او را رها سازد. پیوند زناشویى به مجرد نیت مرد قابل گسست است و نیازى به اثبات و ابراز نیست. شرایط و تشریفات خاصى ندارد با این وجود به مردم توصیه شده تنها به هنگام عذر همسر خویش را طلاق دهند.

در دیانت مسیح براى هیچ یک از زن و مرد حق طلاق وجود ندارد و پیوند زناشویى تنها زمانى قابل گسست است که زن مرتکب زنا شده باشد. شاید عدم مشروعیت طلاق در آیین مسیحیت بدین علت باشد که زن و مرد به حضرت مریم و مسیح (ع) اقتدا نکرده و با انعقاد پیمان زناشویى جرم بزرگى را مرتکب شده‏اند بنابراین لازم است به پاى این عمل ناروا بسوزند و با این بندى که خود بر خویشتن نهاده‏اند عذاب شوند.

طلاق در اسلام و در وقت ضرورت مشروع است ولى شارع براى آن که زندگى زناشویى زود از هم نپاشد و دامنه آن گرداب خطرناک به افراد بى‏گناه دیگر زیان نرساند به مجرد این که مردى از همسرش ناخرسند باشد راه طلاق را نشان نمى‏دهد بلکه او را به بردبارى و شکیبایى دعوت مى‏کند و قرآن راه جلوگیرى از جدایى زوجین را به بهترین طریق عملى نشان داده است: و ان خفتم شقاق بینهما فابعثوا حکما من اهله و حکما من اهلها ان یریدا اصلاحا یوفق الله بینهما و اگر ازجدایى میان آن دو (زن و شوهر) بیم دارید پس داورى از خانواده آن (شوهر) و داورى از خانواده آن (زن) تعیین کنید. اگر سرسازگارى دارند خدا میان آن دو سازگارى خواهد داد... (نساء، 35) . زیرا گاه علیرغم همه این راه حلها، برخى زندگى‏ها به بن بست مى‏رسند و باید هر یک زندگى دیگرى را با زوج دیگرى از سر بگیرند.

در اسلام زن مى‏تواند اگر بخواهد از قید زناشویى رها شود در حالى که همسر خواهان ادامه زندگى است به گونه‏اى رضایت او را جلب کند و از او طلاق خلغ بگیرد. اضافه بر آن که مى‏تواند در عقد زناشویى وکالت در طلاق شرط کند و حق طلاق را بدست آورد. اگر امروزه طلاق ظلمى در حق زن بشمار مى‏آید و عواقب اقتصادى واقعا دردناکى به دنبال دارد همه و همه به جهت آن است که رفتار ما در جامعه بر حسب تشریع قرآنى نیست، احکام اسلام پیاده نمى‏شود و اگر نظام ما جامعه ما کاملا اسلامى باشد هیچ یک از این عواقب نخواهد بود.

سلام
پیش بینی کارشناسان برای مغایر با شرع شناخته شدن ماده 23 در شورای نگهبان دور از ذهن نیست چون در همان تشریع قرآنی و شریعت اسلامی تعدد زوجات مجاز است .
در مشکلات زناشویی چرا شرع زنان را دعوت به صبر می کند و در مقابل دست مردان را برای صیغه و ... باز می گذارد ؟ اینجا گمان نمی کنم دفاع عقلایی از شرع آسان باشد.
ضمن آنکه آنچه قانوناً و هم اکنون اجرا می شود مطابق شرع است .

آقای سید محمدی بحث مواد مورد ذکر این لایحه حق طلاق نیست بحث مجوزی قانونی است که برای ازدواج دوم و سوم و... به مردان داده می شود .آن هم زمانی که همسرشان دچار مشکلات ناخواسته ای شده مشکلی نیست البته ولی سزاست چنین حقی متقابلاً به زنان هم داده شود.

وکالت برای حق طلاق هم ظاهراً جز شریعت اسلام نیست بلکه راه چاره ایست که زنان برای کم کردن مشکلات خود اندیشیده اند .

محسن پارسا سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 09:21 ق.ظ http://mohsenparsa.blogfa.com

سلام
متاسفانه در این دو سه سال انقدر این لایحه دست به دست شد که ما مجالی برای آگاه شدن از محتویات آن نیافتیم. ولی هرچه که هست اعتراض بسیاری از خانم های زنده جامعه ما را برانگیخته و سخت به آن تاخته اند. جا دارد کمپینی اینترنتی در این موضوع بوجود آید.

احسان سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:02 ق.ظ http://online-reporter.blogfa.com

سلام
وقت بخیر
انشالله که همه امور ما ختم بخیر بشه .
شاد شاد شاد باشید

مهدی نادری نژاد سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:14 ق.ظ

با سلام
چندهمسری؛ ضرورتی تاریخی یا قانون؟
http://www.zamaaneh.com/zanan/2010/08/post_131.html

ماه تی تی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

اینا منو یاد کفش و کیف و لباسها و ظرف های لب پرم می اندازه که وقتی به کار نمیان می اندازمشون دور.
چقدر ما عقب مونده وبد بختیم که توی مجلسمون چند ساله دارن راجع به تعدد زوجات بحث میکنن.

و بک الدخیل یا عشق سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://adambarfy89.persianblog.ir

سلام دوست سبز.چیزی به نام حقوق زنان وجود ندارد در اذهان اقایان.

آی سودا سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 12:57 ب.ظ http://firstwindow.blogsky.com

در واقع کلیه ماده‌های نوشته شده در لایحه صرفاً در جهت تمکین جنسی و تمکین روحی روانی مرد خانواده نوشته شده نه در جهت حمایت از همه افراد خانواده.

امیر سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 02:46 ب.ظ http://hana31.persianblog.ir

نباید از نظام فکری ئی که زن و فرزند را در کنار سکه و شتر و چهارپایان کالای دنیای پست می داند بیش از این انتظار داشت.
نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم رای موافق و مخالف نمایندگان زن و مرد به لوایح ربطی به جنسیت شان ندارد بلکه مستقیما به ترند سیاسی-فکری ئی بر می گردد که خود را به آن متعلق می دانند.

هادی حبیبی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 03:50 ب.ظ http://goftmaneeslahat5.blogfa.com

با سلام

بر این باورم که امروز هرگز نباید مشکل زنان را جدا و مستقل از مطالبات کلان ملی دید. امروز درد، درد تبدیل شهروند به حیوان است. لایحه ضد خانواده و امثال آن نیز مصداقی از مصادیق متعدد است. رفع تبعیض و دفاع از حقوق زنان در جایی می تواند معنا داشته باشد که انسانیت مردان به رسمیت شناخته شده باشد و تبعیض در شناسایی مصداق انسانیت محل دعوا باشد. حال که چنین نیست همه باید دست در دست هم فریاد برآوریم که یا رهبر مردمانند یا مردم رهبرانند. مسئله این است. در غیر اینصورت هر اقدامی که در ظاهر احساس ما را تلطیف می کند - مثلا زنان با مردان هم بر روی کاغذ برابر شدند - خواست سلطان بوده است و هرآنچه که احساس ما را می آزارد غیر از آن ...

علی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 05:14 ب.ظ http://politicpower.blogfa.com

با سلام و احترام
قبل از اینکه به نسوان "مجلس" بپردازید باید این نکته را مدنظر بگیریم که آقایان هم در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب 12 عضو شورای نگهبان قادر خواهند بود هر موقع که صلاح دیدند نماینده ای را از سمت خود خلع کنند. باعث بسی شرمساری است که چنین اعجوبه¬هایی بر کرسی تکیه زدند که روزگاری مصدق، مدرس و بازرگان تکیه زده بودند. کجای عالم نماینده ای طرحی را برای محدود کردن خود ارائه می دهد.
حالا آیا توقعی هست که این نوکرمابان مدافع حقوق زن باشند؟
پیروز باشید.

نجیبه محبی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 07:00 ب.ظ http://haghighatttt.blogfa.com

لایحه ی دولت این است و طرح مجلس هم نظارت بر خودش و بازکردن دست شورای نگهبان در عزل نمایندگانی است که با نظارت استصوابی آمده اند و قوانینشان هم اگر نگهبانان نخواهند هیچ است . . .

چه امیدی از چنین خانه ملت همیشه در صحنه ای ! مردم الان اولیتشان یارانه هاست و نه چنین لایحه ای ، جدا" که اوقات خیانت سعد است ایامش !

محمدرضا سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 07:14 ب.ظ http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
من مانده ام خانم های نماینده ی مجلس حرف حسابشان این وسط چیست!؟

سیدعباس سیدمحمدی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 08:08 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
من فقط مطالب یک لینک را نقل کردم.
***
می بینید که عملاْ، ازدواج کردن و طلاق گرفتن و تعدد زوجات و مسائلی مانند آنها، به صرف شرع نیست. شما شاید دیده باشی یک زن و مرد سه سال چهار سال می روند دادگاه تا طلاق بگیرند. آیا طبق اطلاعات شما، در شرع اسلام، طلاق نیاز به چند سال بالا پایین رفتن از پله های دادگاه دارد؟ طبق اطلاعات شما، ازدواج دوم یا سوم مرد، نیاز به تصویب شدن یا نشدن قانون از سوی مجلس دارد؟ منظورم این است بدیها و خوبیهای احکام اسلام یا مسیحیت یا یهود یا زرتشت، در عمل، با قوانین عرفی گره می خورد و حالا یا بدتر می شود یا گاهی اوقات تعدیل می شود و بهتر می شود.
من رک بگم:
طبق فهم من، ابتدائاً جواب این است که تعدد زوجات برای مرد یا حلال است یا حرام. اگر حرام است، که هیچ. اما اگر حلال است، خبن چه ربطی دارد به نمایندگان مجلس. اما بعد از «ابتدائاً»، ما با اجتماع و هزار هزار مسئله ی ان روبه روییم. خانواده هست. مرد هست. زن هست. فرزند است. روابط فردی و خانوادگی و اجتماعی است. احتمالاً می دانید طبق قرآن تعدد زوجات منوط به «اجرای عدالت» است. هرچند برای من سؤال است این چه شرطی است. شرط تفسیربردار و عجیبی است. اما خب. «عدالت» هم فردی است هم اجتماعی. وقتی خداوند تعدد زوجات برای مرد را موکول به توانائی ی اجرای عدالت دانسته (بالأخره این شرط هست)، آیا خداوند عدالت اجتماعی را مهم نمی داند؟ بحث «عدالت اجتماعی» موجب می شود در عمل (و در نظر؟) بحثهای تعدد زوجات و صیغه و طلاق و ...، فقط در ید فقها نباشد (فقها قبول می کنند عرضم را؟). مسائلی چندبُعدی هستند. ایشالا باز هم بگویم. بروم افطار

زمانیان سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

داستان تعدد زوجات هم داستان غریبی است. فکر می کنم چند مسئله را باید از یکدیگر تفکیک کرد.
اولا - چرا در اسلام تعدد زوجات مجاز شناخته شده است؟
ثانیا - آثار و پیامد تعدد زوجه بر نهاد خانواده - بر همسر و حتی بر کودکان چیست؟
ثالثا - آیا می توانیم در باره ی پدیده ی چند زنی در جوامع سنتی گذشته داوری کنیم و احتمالا آنها را محکوم کنیم؟
فارغ از موضوع اول که البته دلایل تاریخی - فرهنگی دارد می توان به نتایج سو چند زنی اشاره کرد. دست کم پدیده ی چند زنی که در میان بسیاری از اقوام در جوامع پیشین رایج بوده است امروزه به اثرات تخریبی دارد و با حقوق زنان مغایرت دارد. دست کم دریافت انسان معاصر از این پدیده ، منفی و نپذیرفتنی است. سایه ی شوم این گونه قوانین - حقیقتا امنیت روانی زنان را می ستاند و به سوتفاهم بنیادین میان مردان و زنان دامن می زند.

دوما سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:49 ب.ظ http://dooma.blogfa.com/

واقعا که شرم آوره!
تازه اسمش را هم میگذارند لایحه حمایت از خانواده!
دم فائزه هاشمی گرم که حداقل حمایتی از جامعه زنان کردند.
جالب اینجاست با شرایط 10 گانه مردها در هر صورت قادر به ازدواج خواهند بود!!!!

درخت ابدی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:50 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
فقط می‌تونم بگم مایه‌ی سرافکندگی مجلسه. انگار تو هپروت سیر می‌کنن.

برزین چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 01:54 ق.ظ http://naiestan.blogsky.com

تصویب لایحه به اصطلاح حمایت خانواده واکنش های متفاوتی داشت . برخی آن را در راستای مجوزی برای هوسبازی آقایان نوکیسه تفسیر کردند اما به نظرم خانم صدیقه وسمقی در این رابطه جمله جالبی نوشت :

" مدافعان تغییر ساختار خانواده و ترویج چند همسری و بی بندوباری جنسی دست پرورده یک جریان منحط مذهبی هستند که گمان می کنند امروز اسلام نیازمند مردانی است که چند زن داشته باشند! زنانی که برای آنان فرزندان بسیار بیاورند، فرزندانی که تحت تعلیم و تربیت این جریان در نوباوگی آماده عملیات انتحاری شوند. یعنی خود را بکشند تا این جریان و دست اندرکاران آن بر مسند قدرت بمانند."

علی. ی چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.aliyazdandoost.blogfa.com

نوشته ات بهانه ی تولد ترانه ای شد که همینجا نوشتم و در وبلاگ گذاشتمش.
ممنون دوست خوبم!

رهام چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 03:19 ب.ظ http://opensociety89.blogfa.com

درود

من در عجبم از این همه جار و جنجال رسانه ای که برای این طرح مطرح شده است،آیا جز این انتظاری می رفت؟

در ریشه یابی تاریخی این معضل اجتماعی نه مجلس دخیل است،نه دولت.این جا هم بوی استبداد و جامعه مردسر به مشام می رسد،این که آیا این قوانین "مطابق " با شرع هست یا نه مساله ای پیش و پا افتاده است،مشکل اصلی در تفکر "حمایتی " از زنان است،این که هم زنان و هم مردان "به باور اجتماعی" برابری برسند،کاری که هیچ گاه نه فمنیست ها و نه دسته های اجتماعی دیگر نتوانستند آن را به هنجاری معمول تبدیل کنند،البته از دیدی ، نگاه شما صحیح است،قوانینی که می شوند قوز بالا قوز!
اما ذکر این نکته اجباری است که لایحه به اصطلاح حمایت از خانواده،به مزاج خیلی ها خوش آمده است،انصافا در این مورد،مجلس توانست قانونی را تصویب کند که با باور جامعه مطابقت دارد و به نوعی الگوی آن هنجاری - رفتاری است.
متاسفانه این حقیقتی تلخ است و فعلا گریزی از آن نیست،گروه های حقوق بشری را می توان به جان مجلس و شورای نگهبان و آن چند نماینده فدایی ولایت انداخت تا شاید پا پس بکشند،اما چگونه می توان با هنجار برتری طلبی مردان ایرانی مقابله کرد؟گو این که سبقه ای به وسعت هزاران سال دارد...
موفق و پیروز باشید

هیچ چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.hiiich.wordpresss.com

نمایندگان زن مجلس بیشتر زن نما هستن تا زن . انتشار اسامی نمایندگانی که بیش از یک بار ازدواج کرده ن می تونه کمک کنه می تونه کمک کنه این قانون تصویب نشه اما باید استفاده از قراردادهای ثانویه رو در هنگام ازدواج که دو طرف رو ملزم به رعایت خواسته های طرف مقابل می کنه رواج داد .

فروغ چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 03:59 ب.ظ http://sibnameh4.blogfa.com/

این هرزه ها توان تحمل یه زنو ندارن که
نمی دونم چطوری از دستشون دررفتو اون لایحه رو تصویب کردن ورگرنه اینا رو چه به یه زن و
چه به یه تعهد.

محمد ح چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 06:42 ب.ظ http://dustam.blogfa.com

دوست من سلام
با خود که فکر کردم دیدم چه بسیار مردانی اند که آرزوی داشتن یکی از این زنان نماینده مجلس را از خدا دارند

مریم اسحاقی چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 08:57 ب.ظ http://www.es-haghi.com

به همین سادگی است که سال ها همه مان داریم طاهره می شویم و شعرهامان یادمان می رود.
صحبت از آن 50 نماینده ی مجلس درد کشیده جالب بود فرزانه ی عزیز.

مجتبی پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://www.gbgoriz.blogspot.com

آدم می ماند چه بگوید؟!!!!! و جالبتر از همه زنان اصولگرا هستند. این روزها اینقدر این مجلس خنده دار است که آدم میماند :) چند روز پیش هم لایجه یی یک فوریتی تصویب شد که به دولت مجور سه روز تعطیلی برا عید فطر داده. این همه تعطیلی بس نیست؟!!
عقل که نباشد جان در عذاب است و وقتی اینها نماینده واقعی مردم نباشند قصه همین می شود

نیکادل پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 08:41 ق.ظ http://aftabsookhte.blogfa.com/

سلام فرزانه عزیز
چشم دلتان روشن که دنیای اقتصاد امروز نوشته بود که دیگر الزام قانونی برای ثبت ازدواج موقت وجود ندارد.
لایحه جدید به فضاحت کشیدن خانواده با این مسئله ترویج ازدواج موقت خیلی با ربط به نظر میرسد.
ازدواج موقت برای دختران باکره یعنی چه؟
اگر هدف یک هم کلامی و همراهی ساده است دیگر ازدواج لزومی ندارد،‌ اما حتماً مبنا بر لزوم وجود رابطه جنسی است. با این هیجان و اشتهایی که این مسئله در کشور ما ترویج می شود با خیل دخترانی روبرو خواهیم بود که بعد از یک ازدواج موقت و ... به کناری گذاشته شده اند و البته حتماً بازار ازدواج دوم و سوم و ... آقایان محترم حامی این مسائل خواهند بود.
من قبلاً پستی داشته ام با عنوان "‌اندر شرافت روسپیگری"http://aftabsookhte.blogfa.com/8811.aspx
نظرم را آنجا درخصوص موضوع روسپیگری گفته ام اما این جماعت با این ادعاها و این عملکرد واقعاً رقت انگیزند.

رهام پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 08:53 ق.ظ http://opensociety89.blogfa.com

فرزانه عزیز


وبگاه جامعه باز به روز شد

خوانش پایانی از سلسله مباحث جامعه شناسی سیاسی

ظهور فاشیسم نو در بطن دولت مدرن ایرانی (2)

سین دخت پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 10:58 ق.ظ http://sindokht7.blogfa.com/

سلام عزیزم
آن مجلس آئینه تمام نمای این سرزمین است
هر روز سطح شعور انگار پائین تر می رود و هرچه دنیا جلو می رود ما عقب می رویم
این سرزمین خیلی چیزها را باخته ...
این درد هم هست
تا همیشه خواهد بود
رئیس مجلس هم انگار دو زن دارد...

ققنوس خیس پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 02:06 ب.ظ http://ghoghnoos77.blogsky.com

سلام
دلم خون شد خون ببار !
و طاهره های بسیاری که به همین سادگی زن بودنشان دیده نمی شود ...

سیدمحمدی آیسودا پارسایی موسوی مهرگ پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام علیکم.
لایحه ی حمایت خانواده (که هنوز تصویب نشده) دارای
۵۳
ماده است و مفصل است. ظاهراْ تمرکز مخالفان این لایحه، عمدتاً بر ماده ی 23 است.
خب.
لایحه یا طرح یا قانون حمایت از خانواده، از دید شخص شما، چه گونه باید باشد؟ آیا هنگام مطالعه ی لایحه ی حمایت از خانواده (که هنوز تصویب نشده)، احیاناً نظرتان این نخواهد بود که با تک تک
53
ماده، حالا یا با تمام متن هر ماده یا با قسمتی از متن هر ماده، مخالفتهائی دارید؟
اگر شما با مبنا قرار دادن لایحه ی تصویب نشده ی فعلی، یعنی تغییر دادن ماده ها و کم کردن و زیاد کردن ماده ها، بخواهید لایحه یا طرح یا قانون حمایت از خانواده بنویسید، نوشته ی تان چه گونه خواهد بود؟
و:
تصور می کنید میزان مخالفتها با لایحه ی نوشته ی شخص شما بیشتر خواهد بود (از طرف افراد و گروههای مختلف) یا با لایحه ی تصویب نشده ی فعلی؟

شاید من خودم در این موضوع مقاله ای بنویسم در وبلاگم.

سلام
دلیل تمرکز مخالفتها بر ماده ۲۳ و ۲۵ بیشتر به جهت یکطرفه و تبعیض آمیز بودن این مواد حتی نسبت به قوانین چند دهه گذشته است .
الزامات چگونه نوشته شدن این قوانین را البته حقوق دانان بهتر می دانند حقوق دانانی که حقوق انسانی برابری برای زنان قائلند.
می توانم بگویم قانون باید حامی همه اعضای خانواده باشد و هر کسی چه زن چه مرد احساس کند که قانون مانع زیر پا گذاشته شدن کرامت و عزت نفس و انسانیتش خواهد شد .
چتر حمایتی قانون بر سرهمه باید یکسان باشد.

در صورت تحقق این رویه حتی بصورت تقریبی مخالفان دلیل موجهی برای مخالفت نخواهند یافت مگر اینکه به مبانی خاص عقیدتی و دینی خودشان متوسل شوند و بخواهند تعریف ایدئولوژیکی خودشان از مرد و زن و خانواده را به همه تحمیل کنند.
منتظرم مطلب شما را در این باره ببینم و سپاس از توجهی که به موضوع دارید

و بک الدخیل یا عشق جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 05:21 ق.ظ

سلام.در ستون های کناری وبلاگ

؟

پیام جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 11:02 ق.ظ http://LAKE-OF-ENIGMA.BLOGFA.COM


فرزانه جان آمار قانون مربوط به ثبت ازدواج مجدد در دفاتر ثبت و اسناد رسمی خیلی جالبه :
" 45 رأی موافق، 122 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع "

بهرحال جماعت نمایندگان نسوان هم بنوعی درگیر دوگانگی اصول گرایی و انسان گراییند.
وقتیکه زنها فقط وسیله دفع غریزه مرد باشند برای اون ده روز ماهانه نیز باید یکی باشه که سموم از تن آقایون خالی کنه حالا چه بهتر که کرایه ای باشه .

یادته چند سال پیش هم فکر کنم آقای قربانی نامی بود نماینده بندرعباس بحث استهلاک خانمها رو مطرح کرد.

فرزانه جون با همه این حرفا حواست باشه داری حلال خدا رو برای ماها ممنوع می کنی خدا بدادت برسه روز قیامت . بپا یهو اونجا سرت هوو نیارن بابام جان .

لیلا جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 01:54 ب.ظ http://yariy0ll.wordpress.com/wp-admin/link-add.php?added=true

فرزانه جان درسته به همین سادگی همه چیز اتفاق میافتد ما مانده ایم با این همه سادگی چکار میشه کرد
یکی از بانوان محترمه سر کار لاله افتخاری هستند که دوسال پیش باهم در نشستی حضور داشتیم من مصاحبه ای با خانم انجام دادم ولی بس که برای دفاع از لایحه ضد خانواده از همه چیزش خرج کرد فکر کردم برای حفظ حرمت خانمها هم شده این مصاحبه منتشر نشه بهتره . بعد از جلسه حالت تهوع داشتم باور کن

دوما جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 06:45 ب.ظ http://dooma.blogfa.com/

راستی در مورد اینکه 50 نماینده ما دو همسره هستند منبع موثقی موجود است فرزانه؟
یکم مشکوکه!

مشکوک ؟
مصاحبه خانم ژیلا بنی یعقوب را در سایت کانون زنان ایرانی بخوانید
حتماْ انتظار که ندارید سازمان آمار ایران این را در گزارش سالانه اش آورده باشد !

عیسی جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 07:46 ب.ظ http://isadf.blogfa.com

نماینده شهر ما پس از انتخاب شدن اولین کارش زن دوم اختیار کردن بود.
بهر حال اکثر کسانی که از فیلتر شورای نگهبان می گذرند باید اینقدر هم عوضی باشند که با رسیدن به نمایندگی مجلس فیلشان هوای هندوستان بکند. اصلن وظیفه این شورا همین است. و انصافن که دوره به دوره هم نقشش را بهتر انجام می دهد.
جالب اینکه دوستی می گوید یهود و مسیح از ما قوانین بدتری دارند!
هیچ ندارم بگویم جز اینکه:
بعنوان مردی ایرانی شرمسارم

سیدعباس سیدمحمدی جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 09:05 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

در صورت تمایل در گفت و گوی ذیل
http://dehghanfard.blogfa.com/post-41.aspx

که قسمتی از آن را نقل می کنم، شرکت کنید:

سیدعباس سیدمحمدی:
سلام علیکم.

فرمایش شما:

"مگر نه این است که خود ریاضیات دارای مبانی الهیاتی است و اصل اعتقاد به خدا همچون حقیقت ازلی و ضامن حقایق ازلی، شرط امکان تأسیس و اعتبار ریاضیات است؟ "

بله؟؟؟




استاد حسین دهقان فرد:
سلام سید جان ، خوبی ؟ ... بله همینطوره ... همین فیثاغوریان در یونان باستان هم که بیشترین توجه را داشتند به ریاضیات، اعتقادات مذهبی شان بی تأثیر نبود در این گرایش ... البته شاید سوال پیش بیاد که در حال حاضر این همه ریاضی دان داریم در غرب که ملحدند، تکلیف آنها چیست ؟ ینده می گویم این ریاضی دانها به مبانی متافیزیکی دانش خود التفات ندارند مثل بچه های بی معرفت این روزگار که بعد از مدتی والدین خود را فراموش و ترک می کنند ... البته آنها همچنان می توانند به زندگی خود ادامه دهند ، زندگی ای توأم با غفلت ... پاینده باشی


سیدعباس سیدمحمدی:
سلام علیکم.
........
بنده دوازده سال قبل یک کتاب کوچک ریاضی چاپ کردم که تقریباَ معادل یک تز ریاضی بود. اجمالاَ تاریخ ریاضیات هم می دانم. شما حرف عجیبت را، به جای توجیه، اصلاح کن. بگو:
در دوره ای از تاریخ ریاضیات باستان، تعدادی از ریاضیدانها، مشخصاَ پیروان فیثاغورس، ریاضیات و متافیزیک را در هم می آمیختند، و وقتی متوجه شدند رادیکال دو را نمی توانند به شکل یک کسر که صورت و مخرجش دو عدد صحیح باشد نشان دهند، تا مدتی سعی کردند این مسئله را مخفی کنند.

این طوری بگو. این طوری اصلاحش کن. اعتقاد داشتن یا نداشتن به خدا، طبق معلومات من (بنده ی متدین) ربطی به ریاضیات و مبانی ی ریاضیات ندارد.

با کمال میل

سهیل یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.sora.blogsky.com/

درود
اینکه نمایندگان زن مخالفتی نمیکنند و اینکه نمایندگان مرد از این لایحه حمایت می کنند که چندان عجیب نیست چون این دقیقا مطابق با شریعت اسلام است که متاسفانه در عمق وجود عده ای ریشه دوانده و حال ناچار هستن که اسلام را با تمام وجوهش بپذیرند و نه فقط با یک بعد خاص آن وابلته زن ستیزی دیرینه اسلام را نیز باید در نظر داشت.

هستونک دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://hastunak.blogfa.com

بزرگترین مصیبت ها در سرزمین مادری به سادگی و خیلی عادی اتفاق می افتند.
ملت خواب ... ملت خواب ...!

نفیسه دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 12:30 ب.ظ

من فقط از دست این نماینده های زن مجلس حرص می خورم که واقعاْ پیش خودشون چی فکر می کنن.

مهرداد چهارشنبه 10 شهریور 1389 ساعت 07:46 ق.ظ http://www.buluke14.blogfa.com/

سالهاست که فرهنگ و ناموس این مملکت داره با ندوم کاری های یک مشت دست نشانده به باد می ره این که چیز تازه ای نیست

خلیل پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 09:46 ق.ظ http://tarikhigam.blogsky.com

سلام. مگر این حکومت جمهوری اسلامی نیست؟ در اسلام 4 زن رسمی ، و در مذهب شیعه بی نهایت زن صیغه حلال مرد است. هر که خواهان جمهوری اسلامی است باید این قسمتش را هم بپذیرد. با این حال با نظر دمادم موافقم. این هم اره ای دیگر بر پای بست این جمهوری است.

leilal پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 11:15 ق.ظ http://www.llleilaa.blogfa.com

زیر پوست این شهر حقایقی است که با هیچ لایحه ای هم نمیشه درستش کرد...

leilal پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 11:16 ق.ظ http://www.llleilaa.blogfa.com

زیر پوست این شهر حقایقی است که با هیچ لایحه ای هم نمیشه درستش کرد...

عاتکه پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 10:17 ب.ظ http://leaderofutopia.blogspot.com

راستی اسم وبلاگت یه جورایی مثله اسم وبلاگه خودمه....خوشم میاد ازش

پیر فرزانه شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 06:15 ب.ظ http://pirefarzaneh.blogfa.com

مبارک است انشاءالله . 50 نماینده دو زنه در مجلس ، را می توانند در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند . فکر نمی کنم قبلا چنین اتفاقی افتاده باشد. واقعا مملکته که داریم .

بله همین مملکت را ما داریم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد