دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

نشخوارگاه!

گمان می کنم فقط اگر بتوانم متدولوژی یا روش شناسی علوم سیاسی را در دانشگاه یاد بگیرم باقی کار بعهده خودم باشد و کتابها . فکری هم باید به حال خوب شدن زبان انگلیسی ام بکنم .


از کنده ی استادانی که یا در لاک دفاعی دانش سیاست بی خاصیت فرو رفته اند و یا بدون توجه به واقعیات ، مشغول جا کردن سنتهای پوسیده و دیرین عرفی و دینی در نقشهای تازه و چسباندن آنها به مقتضیات امروزی اند یا سرگرم پوشاندن ردای پست مدرنیسم به مهملات ابدی ، دودی برنخواهد خواست .


خوبست هر چه سرفصل ها را هرس کرده اند نتوانسته اند دست به بعضی مفاهیم و منابع و مبانی بزنند و باز خوب تر است که گروه آموزشی دانشکده دروس اختیاری مربوط به افکار سیاسی غرب را برای ارائه انتخاب کرده است.


از همه اینها خوب تر ، حال و احوال و مهربانی اهل خانه است که با من کتاب به دست و کلافه کنار می آیند و تحملم میکنند . بله یه همچین همسر و پسرکی داریم ما ...

 



نظرات 33 + ارسال نظر
سلمان محمدی یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 12:05 ق.ظ http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. خوش به حال تان با این نازنینی که چنین مهربان است. بپاید ان شاء الله.
+++++++
جسارتاً به تجربة کوچکی که در مورد برخی دوستان سیاسی خوانده دارم، اشاره ای بکنم: اتفاقا آنها در همین زمینه - روش - مشکل دارند. گمان کنم روش تحقیق با شان خوب کار نمیکنند. از برخی جامعه شناسان هم از این حیث ضعیفترند. بیشتر فیلسوف سیاست میشوند تا عالم سیاست. جامعه شناسها هم بیشتر فیلسوف اند تا عالم. شاید هم اقتضای این رشته ها این است.
++++++++++
راستش را بخواهید، کاش فیلسوف میبودند. فیلسوف هم نیستند. چون خودشان فکر نمیکنند. خیلی که خوب بشوند، استاد میشوند در شرح نظرات دیگران.
روش تحقیق که هیچ، حتی اگر تفکر انتقادی هم یاد ما میدادند، خوب بود که!
همه شده ایم بلغورکنندة حرفهای اموات!
شما ان شاء الله چنین نشوید. صمیمانه آرزو میکنم روش علم بیاموزید و عالم سیاست شوید. یا دستکم نقد بیاموزید و فیلسوف سیاست شوید.

سلام
ممنون برای آرزوهای خوب
توجه به مبانی و روشها در خیلی حوزه ها مغفول مانده کسانی را می بینم که فکر می کنند علوم سیاسی خواندن یعنی دور همی نشستن و بحث های سیاسی ! کردن . مثل تاکسی و جمع های خانوادگی
تشخیص خود من این است که روش مطالعه در این حوزه خیلی مهم است امیدوارم بتوانم شروع درستی داشته باشم .

مهرگان یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 12:14 ق.ظ http://mehraeen.blogsky.com

به به! چقدر این پست حاوی چیزهای خوب بود!

سلام بر فرزانه ی دانشجو!

درود بر هم درکانِ هم خانه اش!

ولی خدا وکیلی دارند این کار را انجام میدهند در دانشگاه ؛ پوشاندن ردای پست مدرنیسم بر مهملات ابدی و...؟!!!

سلام مهرگان عزیز
حالا ما عینک خوش بینی زده بودیم موقع نوشتن این پست ... الان گمش کرده ایم !
آره دقیقاً حرفهای بعضی استادها دقیقاً همین است ....

مترجم دردها یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 12:41 ق.ظ http://fenap.blogsky.com

سلام بر شما

وقتی از انتهای سال گذشته با روش شناسی آشنا شدم و بیشتر در آن کنکاش کردم تازه متوجه شدم چه جنایتی در حق خویشتن کردم !
خواندن همراه با جدیت کتاب های برجسته ی ِ بزرگترین متفکران بشریت بی آنکه بر روش شناسی تسلط داشته باشیم محصولی ندارد جز پریشانی ِ فکری که گریبانگیرمان شده !

شخصا در این چند پنج یا شش تایی خواندم،همین تعداد را هم نشانه گرفتم تا بخوانم در باقی ِ سال پیش ِ رو.
شاید برای افرادی نظیر ما که از رشته های فنی به سمت علوم انسانی می رویم خواندن روش شناسی واجب تر هم باشد،که با ذهنیت دانشجویان فنی به سراغ علوم انسانی که پارادایم های متکثری دارند نرویم.

امیدوارم در آینده تعدادی از کتاب هایی را که در این زمینه خواندید بنویسید،بلکه به لیستی که من نوشتم هم چیزی اضافه بشود.نمی دانم که اشنایی من با حوزه کتاب کم است یا اینکه براستی در این حوزه کتاب کم داریم،تمامی کتاب هایی که من نوشتم به زحمت به بیست عدد می رسد.مثلا ً در روش شناسی علوم طبیعی تنها یک کتاب پیدا کردم !

هیهات!

سلام
خیلی خوب لفظی استفاده کردی جنایت در حق خویشتن ! خیلی خوب است که اول دید اجمالی بدست بیاید راجع به مسیر اندیشه ها بعد عمیق مطالعه شوند... موقع مطالعه به خاستگاه ها و زمینه ها و عواقب اندیشه ها هم توجه شود . و بعد اینکه آنها را طوری یاد گرفت که بشود محتوای جدید باز تولید کرد برایشان ...
ولی واقعاً نمی شود با متد ریاضیاتی علوم انسانی را مطالعه کرد... آشنایی تو که سابقه کار در کتابفروشی هم دارد کم باشد یعنی اینکه واقعاً متن ترجمه شده کم داریم . اصلاً انگار کسی احساس نیاز نمی کند .
بعضی از کارهایی که در این حوزه در همین یکی دو هفته دیده ام به پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی پرداخته اند تا روش شناسی

هادی یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 10:42 ق.ظ http://mahebekhonneshasteh.blogfa.com/

سلام
بسیار خوشحالم که شما عقل را اصیل می دانید ولی متأسفانه می بینم علاقه ای ندارید از علم و عقل برای مبارزه با مخالفانتان کمک بگیرید و دست آخر با زبان ئیلومینیسم هم که سخن طرفدارانتان را می فهمید.
مثلأ من! فکرش رو بکن یک مخالف. تجسم تمام اعتراض!
چرا هر وقت موقع بحث دست به دامن ابزار ها شدم متهم میشم که داخل مفاهیم انتزاعی غوطه خوردم و علم منو به بردگی خودش گرفته؟ آخه من چجوری حرف های مخالفامو بفهمم در حالی که حتی قادر نیستن پای میز مذاکره بنشینن؟
اگه ئیلومینیست نیستید و می تونید به بیان ریاضی گونه افکارتونو اثبات کنید بسم الله وگرنه مخالفانتان از هر قماشی که باشند این حق را دارند که جولان دهند تا زمانی که مسلح به بحث منطق ریاضی گونه و خدمت گرفتن علم و فکر هستند و مخالفانشان از این ها بی بهره اند.

سلام
شما نظر می دهید درباره چیزهایی که خودتان فکر می کنید . نه درباره حرفهایی که من اینجا می زنم
چطور انتظار دارید پاسخ بدهم به شما ؟ در واقع انگار میز مذاکره ای وجود ندارد اصلاً . چارچوب مشترکی نیست که بحث در بگیرد.

پیانیست یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 02:08 ب.ظ

کجا می نویسی پیانیست مهربان ؟

مریم-مترج یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام
لطفآ در صورت امکان لیست کتابهای روش شناسی را که خوانده اید نام ببرید.با سپاس فراوان

مریم یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 04:01 ب.ظ

ببخشید پست بالا خطاب به مترجم دردها بود

حامد یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 09:05 ب.ظ http://deevane.blogfa.com

اومدم تو وبلاگ ، عکس آقا باز شد اون بالا ، تو قسمت تبلیغ فک کردم تغییر گرایش دادی

... سرزمین اعجاز است دیگر

درخت ابدی یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 10:17 ب.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
این خیلی خوبه که هدفمند شروع کردی. فقط امیدوارم فضای واپس‌گرای دانشگاه زود ناامیدت نکنه.
آرامش خونه هم جای خوش‌حالی داره.

سلام
ممنون درخت ... مواظب آرامش خونه هستم

امید دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 07:20 ق.ظ http://andishe-pooya.blogfa.com/

"سرگرم پوشاندن ردای پست مدرنیسم به مهملات ابدی..."

آورین ... آورین ... نیوشیدیم جمله ات را


مرسی امید ... حقشه مثل تو جمله هاشون را بیارم وسط
می خوام از این هفته ریکوردر ببرم سر کلاس

اردی بهشت دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 06:39 ب.ظ http://ordibehesht-z.blogfa.com/

بحث های سیاسی توی دانشگاه خیلی بی نتیجه و گاهی خطرناکه . چون نمیشه به همکلاسی ها و حتی بعضی از اساتید اعتماد کرد. ولی این نکته که "هر چه کردند نتونستن بعضی از سرفصل ها رو حذف کنند"، به خاطر اینه که واقعاً خنگ هستد و اطلاعاتشون خیلی سطحیه و بلد نیستن به ریشه بزنن ! یعنی با همچین آدمهایی طرف هستیم ما ! والا به خدا !

طفلک استادا خودشون این قدر می ترسن که نگو ... یکی میگه وبلاگ داشتم مجبور شدم حذف کنم ... یکی میگه تو روخدا ین حرفا را ضبط نکنین ها ... من دیگه حال الف و ت رفتن ندارم .

همه شون هم خنگ نیستن ولی خوب اگر باشن به نفع ماست

مرمر دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 06:53 ب.ظ http://freevar.persianblog.ir

خب همه حق دارن کارشون رو بکنن دیگه فقط کاش به یک اندازه سهم بود!

خوش به حالت با همراهان خوبت

و ببخشید ها من نمیدونم چی میخونی؟

کارشون را بکنن ؟ اونها دارند برای تمام جهان کار می کنند مرمر
علوم سیاسی ... فک کن

سیدعباس سیدمحمدی دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 07:03 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
والا این سیاست بی پدر و مادر و بی خواهر و برادر که در دنیای ما هست، کشف و فهم روش شناسی اش باید چیزی در حد یافتن کیمیا باشد.
من لرزه به اندامم می افتد وقتی اندکی (فقط اندکی) از اسرار و آلودگیهای ظاهر و باطن حکومتهای معاصر ایران را می خوانم.
و:
علوم سیاسی، و سیاست، گمان کنم با تاریخ و روانشناسی فردی و روانشناسی اجتماعی و شرایط جوامع مختلف و موضوعات گوناگون دیگر (حتا: فلسفه، که این باشد به عهده ی محمدابراهیم ابریشمی) ارتباط دارد.
و:
گمان کنم «کتابهای نسبتاً خوب و نسبتاً عمیق»، استادهای خوب و آموزنده هستند.

سلام
والا سیاست را می گویند بی پدر و مادر ... اما هیچ دانشی اندازه سیاست دایه و مدعی و صاحب ندارد .
روش شناسی هم تو همه علوم مهجور است . این جا مهجوریتش بیشتر است ... در تعاریفی که از سیاست می شود با جغرافیا و تاریخ و جامعه شناسی و روانشناسی و حتی علوم تجربی رابطه و مرز مشترک و بده بستان دارد .
همین طور است . استادا در نهایت بتوانند همان روش را یاد بدهند ...
استادهایی که از تیررس تسویه حسابها دور مانده اند.

سفینه ی غزل دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 09:59 ب.ظ http://safineyeghazal.persianblog.ir

برات خوشحالم دوست نازنینم به سبب داشتن همراهان مهربان. برسی به اوج ها...

ممنون شیرین جان حرفات مثل غزل است

هین سخن تازه بگو سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 06:56 ب.ظ

خوشحالم که همراهان خوبی دارید

این ها را ببیند روحیه می گیرند که خوب بمانند

گون سرد سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 10:11 ب.ظ

برات خوشحالم تنت سلامت

مرسی

شاعرشنیدنی ست چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 10:19 ق.ظ http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

صبوری همسر وپسرکتان مستدام!
آره دانشگاه ایده زیادی نداره خودت دست بجنبون!
به روزم

واقعاً این دوامش خیلی مهم است

محسن چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 07:55 ب.ظ http://salehimohsen.blogfa.com/

آفرین به این همت.

کدوم همت ؟

مترجم دردها چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 09:02 ب.ظ http://fenap.blogsky.com

سلام مجدد

خانم مریم می توانم تعدادی از کتاب هایی را که خواندم معرفی کنم،منتها باید بدانم شما در چه حوزه ای خواستار معرفی هستید.من معدودی روش شناسی عام خواندم و به طور اخص روش شناسی علوم اجتماعی

هر چند در بسیاری چنین کتبی مشترک است

فاضل چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 11:27 ب.ظ http://aknun.blogsky.com/

سلام

امیدوارم حضورتان دراین رشته دستاوردی برای خودتان و علم سیاست داشته باشد.

سلام
برای خودم که ... چه عرض کنم گمان نمی کنم ولی حالا تلاش می کنیم دانش سیاست بی نصیب نماند از حضور ما ( نشانه های ابتلا به اپیدمی سیاسیون )

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 27 مهر 1391 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام
حتمن همینجوره
اما برای حفظ تعادل یک اشاره ای هم بکنیم که دانشجو هم چندان دانشجو نیست که اگر نیمی از آنها آنگونه بودند تبدیل به نشخوارگاه نمی شد...

سلام
چه خوب که شما تیترو دیدید ....داشتم نا امید می شدم
دانشجو باید همه اینها را به چالش بکشد ولی گاهی هزینه این چالشها خیلی زیاد است .
با این حال نباید ساکت و بی تفاوت نشست که این فرقی با مرگ ندارد

دایناسور پنج‌شنبه 27 مهر 1391 ساعت 10:23 ب.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
در خط اول همه چیز را گفته اید . می ماند یک پایان نامه پر پیمان و
درجه یک با کمک یک استاد راهنمای دلسوز

سلام
پایان نامه باید به درد بخورد دردی را دوا کند با زدن حرف تازه ای وگرنه به درد سوزاندن می خورد

خلیل پنج‌شنبه 27 مهر 1391 ساعت 11:17 ب.ظ http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

از علوم سیاسی چه می خواهید؟ مشخص کنید، روش شناسی آن را هم پیدا می کنید؛ چه در دانشگاه و چه در بیرون. بی زبان خارجی - بویژه انگلیسی یا فرانسه - یافتن روش شناسی کار بس مشکلی است. موفق باشید.

سلام
این سوال مهمی است ! هنوز دارم بهش فکر می کنم .
که بتوانم هدفم را شفاف تر کنم ... طبق معمول اولویت تقویت زبان است

این حرف کمی پست مدرنیسته ولی نمی شود انکار کرد که بخشی از معنا مستتر در زبان است . بدون دانستن زبان حقیقتا نمی شود آن بخش را بیرون کشید
ممنونم

ترنج جمعه 28 مهر 1391 ساعت 07:14 ب.ظ http://femdemo.blogfa.com

زنده باد شما و همسر و پسرک!

نوبت مرده باد هم می شه؟

مهدی شنبه 29 مهر 1391 ساعت 04:52 ب.ظ

درود بر شما. عالی بود.

سپاس

زمانیان شنبه 29 مهر 1391 ساعت 05:27 ب.ظ

سلام

روش شناسی رکن اصلی و چهارچوب علوم است. در علم سیاست هم روش شناسی های متفاوتی وجود دارد. به نحوی که با هر یک از این روش شناسی ها به نتایج متفاوتی هم می رسید.
این فقط سیاست نیست که اساتید (منظورم اکثر اساتید است و نه همه) دست شان خالی است. کسی که می خواهد علوم انسانی بخواند دانشگاه چندان چیزی به او نمی دهد خودش باید تلاش کند.

از اساتید خوبم یادی کنم که هم دلسوز بودند و هم در رشته ی خودشان عالم، جناب دکتر بشیریه - که خیلی از او آموختم. اندیشه های سیاسی قرن بیستم را تدریس می کرد و بعدا به کتاب تبدیل شد. دکتر صبوری، مترجم و استاد علم سیاست. احزاب سیاسی و علم سیاست دورژه را پیش ایشان خواندم. و .....

سلام
می دانید واقعا متاسفم که تا حالا این موضوع جز آموزشهای کلاسیکم نبوده ...خودم هم مطالعه ای نداشتم
چون اصلا از اهمیتش با خبر نبودم ... فکر می کنم در این زمینه کار نکرده خیلی دارم

متاسفانه روش شناسی با مباحث نازلی در هم آمیخته ... زیاد هم روی اهمیتش تاکید نمی شود .ولی من در همین مواجهه خیلی کوتاه با علوم انسانی و نحوه ورود به مباحث فهمیدم که خیلی مهم استهم در علوم تجربی و هم بویژه در علوم انسانی
رشته شما علوم سیاسی است ؟ چقدر عالی
من نمی دانم اگر کتابها و متون دکتر بشیریه نبود گروههای علوم سیاسی چه می کردند با دست خالی

امیر یکشنبه 30 مهر 1391 ساعت 11:55 ق.ظ http://sociologyofsport.blogfa.com/

با سلام
موضوع روش شناسی در علوم انسانی اهمیتی فوق العاده دارد.
احتمالا آشنایی شما با روش شناسی کمکی خواهد کرد تا شما به همین راحتی ریشه سنت و پست مدرنیسم را از بیخ نزنید.
در ضمن بر آن شدم که لیستی از کتب روش شناسی را در وبلاگ خود جهت آشنایی دوستان قرار دهم.
در صورت تمایل سر بزنید
اینهم بگم وب و دوستان خوبی دارید.

سلام بر شما
فکر می کنم در علوم تجربی هم اهمیت دارد ولی به آن پرداخته نمی شود
نمی دانم شاید حق با شما باشد ولی من ریشه چیزی را نزده ام و حرفی که می زنم هم به همین راحتی نیست !

بله حتما خواهم دید

ند نبک یکشنبه 30 مهر 1391 ساعت 01:17 ب.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

من باز جا داره بهت تبریک بگم.

واسه چی ؟

دمدمی دوشنبه 1 آبان 1391 ساعت 01:45 ب.ظ http://daam.blogsky.com

گمان نمی کردم دیگر لذتی باشد دانشگاه رفتن، گویا خیال باطل بود.

خیال باطل که هست

دمادم دوشنبه 1 آبان 1391 ساعت 06:49 ب.ظ http://www.damadamm.wordpress.com

سلام به فرزانه نازنین
تبریک میگم خانم. نمی دونستم داری علوم سیاسی می خونی. کلا وضعیت علوم انسانی تو دانشگاهها همینه. اما با تمام این احوال دانشگاه خوبیهای خودشو داره. روش درستی رو انتخاب کردی، اینکه با سرفصلها و روش شناسی خودت مطالعاتت را پی گیری کنی، تنها در این صورت میتوان وقتی از دانشگاه فارغ التحصل شدی خیالت راحت باشد که وقتت را هدر نداده ای. البته بحثهای کلاسی، محیط دانشگاه، کتابخانه و تک و توک استادان خوبی که کم کم پیدا خواهی کرد چیزهایی ست که در هیچ کجا جز دانشگاه پیدا نمیشود.
... و راستی چه همسر و مادر خوبی دارند اهل خانه که با وجود این همه گرفتاری همچنان به فکر قدر دانی از انهاست.
موفق باشی عزیزم.

سلام محبوبه جان
من که به عالم و آدم آگهی دادم . همین طور است حرفهایت دلگرم کننده است . هفته پیش دو برابر وقتی که کلاس رفتم را کتابخانه بودم .
فکر می کنم روزهای خوب هم پیدایشان بشه

بابت این جمله آخرت خیلی ازت ممنونم . جور غریبی خوشحالم کردی
چقدر خوبه که دوست نازنینی مثل تو دارم که وسط این همه کلمه گنگ ... اندک مهربانی من را می بیند و قدر می دهد

مرمر سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 12:24 ق.ظ http://freevar.persianblog.ir

علوم سیاسی اونجا؟ اصلا چیزی هم یاد میدن؟! پس از این به بعد کلی برات خوراک دارم.. آخه به تازگی میخوام برم عضو یک گروهی در اوپسالا بشم که سیاست بین الملل اسمشه.. والله هربار تلبیغ برنامه هاشو میبینم دلم غنج میره. کار پیدا کنم عضو میشم و میرم تو برنامه هاش شرکت میکنم. فکر کن ورود برای همکان آزاد. عضویت هم برای اینه که اخبار مثل هلو بیاد تو دستت!
میدونی که دانشگاه اوپسالا یکی از دانشگاههای خوب تو علوم سیاسی هست! - شنیدم البته-

بله مرمر خانم ... البته که یاد می دهند اگر کسی بخواهد یاد بگیرد البته
... البته منم ترجیح می دادم جایی مثل هاروارد دانش سیاسی را یاد بگیرم ولی اگر آن امکان نبود . همین امکان را نباید از دست داد
همان طور که گفته ام متون و سرفصل ها زیاد دست کاری نشده اند چون بالاخره حد اقل سواد لازم بوده برای این کار ...
اتفاقاً عناوین دروس خیلی هم جالب اند . محتوا پیدا کردن کار خود دانشجوست هر جای دنیا که باشد .
خوشبختانه علوم انسانی آزمایشگاه و کارگاه لازم ندارد کتابخانه می خواهد که اون هم مجازیش از همه جا در دسترسه
خلاصه که خواندنی زیاد است و آدم مشتاق خواندن و فهمیدن کم

ند نبک شنبه 13 آبان 1391 ساعت 09:24 ق.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

برای قبول شدنت در دانشگاه و ادامه تحصیل دادنت.
اینقدر کامنتم غریب بود؟


نه ولی من فکر کردم اتفاق تازه ای افتاده

لیلیت شنبه 20 آبان 1391 ساعت 09:59 ق.ظ http://www.spiralofsilence.blogsky.com

به نظرم با این اشی که برای علوم انسانی پخته اند بهترین کار خود خواندن و ان هم ا زروی منابع اصلی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد