دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

مناظره در خاموشی

یک روز هشت رجل سیاسی رفتند و نشستند و گفتند ما برای حوزه زنان برنامه و ساز و کار و راهکار داریم اگر باور ندارید از دیگران بپرسید و دیگرانی که همه زن بودند هم چنان ایستاده به حرفها گوش می دادند . برنامه ها از این قرار بود :


- برنامه مدون در بحث جمعیت و خانواده برای رفع معضل کاهش جمعیت


- راهکار اجرایی در بحث حجاب و عفاف ، ازدواج و اختلاط زن و مرد و رواج سبک زندگی صحیح


- باز نگری قوانین و مقررات ، توانمند سازی زنان در ابعاد حقوقی و اجتماعی


- بالاخره خداوند تفاوت هایی را قائل شده است و ما می توانیم از همان تفاوت ها تبعیت کنیم . ما نمی توانیم از دستور العمل های غربی تبعیت کنیم و باید تفاوت هایی را برای خانم ها قائل شویم . دوبرابر بودن ارث مردان هم به نفع زنان است چون مرد باز ارثش را برای خانم هزینه می کند .


- ما در بحث تساوی حقوق زن و مرد مشکلی نداریم و مطابق دیدگاه اسلام زن و مرد را مکمل هم می دانیم .


- نگاه جنسیتی خوب است چرا که ما نمی پذیریم یک زن در معدن مشغول کار شود و در شایسته سالاری هم باید دو بعد را در نظر بگیریم .


- ما در مورد قوانین اجرایی و خلاء های قانونی نقص فرهنگی داریم و باید ابتدا فرهنگ قانونی کشور اصلاح شود.


- تغییر الگوی اشتغال ، دور کاری برای زنان و توجه به زنان خانه دار و توجه به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و ساز و کار احترام و تکریم زنان



اینکه کدام رجل کدام حرف را به چه هدفی می زند چندان مهم نیست . مهم  نیمه خاموش دیگرانی است که همچنان ، فقط " گوش می دهند.

 

نظرات 39 + ارسال نظر
ند نیک شنبه 18 خرداد 1392 ساعت 09:55 ب.ظ http://blue-sky.persianblog.ir

همون بهتر که گوش ندهیم. یا یک گوش در و دیگری دروازه.

یک لحظه نمی پذیریم را می پذیریم خووندم متعجب شدم. بعد دیدم همون داستان قدیمی است. بی دقتی از من بوده

نه موافق نیستم ، اتفاقاً آسیب آنجاست که گوش نمی دهیم آسیب آنجاست که بی تفاوتیم یا خودمان را به تفاوتی می زنیم و عادت می دهیم . همانجاست که دنیای بدون ما شکل می گیرد .

یک لیلی یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 09:18 ق.ظ http://yareaftab.blogsky.com

"فقط" گوش نمی دهند:
بلکه در لابه لای این گوش دادن ها هنوز کتک می خورند.
هنوز با طیب خاطر! مهریه خود را می بخشند تا کودکشان را نزد خود و ایمن از زن بابا و سوگلی پدر نگه دارند.
هنوز امتحانات دانشگاه خود را یکی در میان حذف می کنند.
یا اگر آن قدر خوشبخت باشند که شغلی داشته باشند برای شرکت در کلاس های دانشگاه که به خاطرش کلی منت شوهر خان را کشیده اند، پیش مدیر گردن کج می کنند.
هنوز حقوق خود را دو دستی تقدیم خانواده می کنند، موعد قسط را خوب به خاطر دارند، و آرایش و پیرایششان را خود انجام می دهند که هم هنر باشد! هم صرفه جویی.
فرزانه خانم سکوت مرا می شکنید.
ما آدم "فقط گوش کردن" نیستیم.

تک تک کلماتت بوی درد می دهد لیلی جان... با دردها غریبه نیستم اما برای دردها گفتن و شنیدن و آرام گرفتن کافی نیست .
یک روز برای دردهایی که حتی نامی هم ندارند باید کاری کرد .

ﻣﺎﻫﯽ یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 11:15 ق.ظ

ﺍﺳﻢ ﺧﻮﺵ ﻭ ﺷﻬﺮ ﻭﯾﺮﺍﻥ .

حتی اسم ها با خوشی بیگانه اند

الی یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 12:38 ب.ظ http://manoshahr.blogfa.com

نمی دانم اگر یکی از این ۸ نفر زن بود باز هم حرف دل ما را می زد یا باز هم ما فقط شنونده بودیم!

کارنامه زنانی که در مجلس هستند حرف تو را تایید می کنند . یک بار می خواهم بنویسم این نه نفر در این چند سال برای زنان چه کرده اند ؟

امیر یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 01:55 ب.ظ http://rahayane.blogsky.com

از "رجال سیاسی و مذهبی" بیشتر از ابن هم انتظاری نمی رود... .اوضاع من خراب تر از "دیگران" باید باشد.چون دیگر گوش هم نمی دهم

نه ... بی تفاوتی کار تو نیست

رها یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 04:52 ب.ظ http://freevaar.blogspot.se

همون روز تو فیس بوکم نوشتم وای به حال ما:(
تو فکر میکنی اون عده ای که نه تنها فقط گوش میکنند بلکه سعی میکنند دو نفر رو بولد کنند برای رای دادن و ترغیب کردن اصلا مساله زنان برایشان اهمیتی دارد؟!

نمی دانم کدام روز را می گویی ؟
وای به حال ما را از چه بابتی می گویی ؟ موضوع این است که دو نفر بولد بشوند یا نشوند بالاخره یکی از این ها بروی آن صندلی خواهد نشست . مهم نیست با چند در صد رای مهم نیست با رای چه کسانی مهم نیست اصلا با رای یا بدون رای ؟
و موضوع مهم این است که چرا ما نه تنها سهمی نداریم بلکه خواسته ای هم نداریم حرفی هم نداریم . گوش ندادن و خود را به کری و کوری زدن کدام مشکل را حل می کند ؟

یک لیلی یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 05:31 ب.ظ

رها جان
من هم مثل فرزانه خانم از بی قندشکنی بر در سرای شما نالان و مشتاقم.
خداوند خیر بدهد کامنت دانی ایشان را که ما می توانیم از این طریق اعلام مشتاقی و مهجوری کنیم لااقل. انشالا که می بخشند.

اینجا اگر این خاصیت را هم نداشت که دیگر هیچ

راضیه یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 05:35 ب.ظ

سلام بحث خوبیست،تا جایی که حافظه ام یاری میکند نوشته بودی فمینیسم اسلامی و فمینیسم ایرانی واژه هایی غلط هستند،از یاد بردن و نادیده انگاشتن یا اغراق در توانایی ها و تفاوتهای زن و مرد به یک اندازه خطاست،هر آنچه برای یک مرد موفقیت است لزوما برای یک زن موفقیت نیست،و اینک سوال من از شما اینست:نظرتان درباره ورود زنان به مشاغلی مثل معدن یا همین راننده تاکسی بانوان و بی آر تی چیست؟من از متن های خوب شما(درباره مسائل زنان و موضوعات دیگر) وکامنتها بسیار بهره بردم، اما حقیقتش جز دومی(اغراق و نادیده انگاشتن هر دو خطاست) که موافقم، با اینکه نحله فمینیسم اسلامی را علیرغم جمعیت مسلمانان، اجازه ظهور ندهیم موافق نیستم(با نقدش منافاتی ندارد)،و اینکه چرا خیلی از آنهایی که برای مردان موفقیت محسوب میشود برای زنها موفقیت نیست؟این مطلق انگاری در را بر فرصت ها و امکان بروز خلاقیت زنها نمیبندد؟؟البته اگر خطای حافظه ام نباشد که در بلاگ شما این را خوانده باشم

دوست عزیز گمان می کنم منظور مرا از این چند خط و نقل قول رجال ! بدرستی دریافت نکرده اید . بحث من اینجا اغراق یا بی اعتنایی به توانایی زنان نیست . این چند خظ را نوشتم که بگویم زنان کجا هستند ؟
حالا چه فمینیست چه غیر فمینیست یا فمینیست بقول شما فمینیست مسلمان کجا هستند ؟ چرا مثلاً صد تا دویست تا زن جمع نمی شوند و مطالبات خودشان را از این رجال مطرح نمی کنند ؟ مثلاً یک نامه علنی در روزنامه ها منتشر نمی کنند ؟
حالا گیریم مطالبه شان این باشد که نمی خواهند در معدن کار کنند !
هر خواسته ای که دارند را چرا نمی گویند ؟ چرا نیستند ؟ چرا فقط زینت مجالس اند ؟ چرا در مقابل این اظهار نظر های وحشتناک و توهین آمیز در مقابل زنان سکوت کرده اند ؟
مثلاً همین که سر خط برنامه یک نماینده در مورد زنان ، افزایش جمعیت باشد ! چطور است ؟ خوب است ؟ بد است ؟
منظورم این دست اظهار نظر هاست .

راضیه یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 06:02 ب.ظ

@رها با احترام به دیدگاه شما و هم دیدگاهانتان به نظرم رای ندادن نشانه اعتراض نیست، باعث تضعیف آنچه فکر میکنین نیس، باعث تضعیف خودمان هست،مقالات و ایمیلهایی که در تبیین اهمیت رای اینروزها منتشر شدند را حتما خوانده اید با این دید،بار دیگر بخوانین(اگر حوصله و علاقه ندارین ایراد نداره اما این جمله تان که رای دهندگان به مسائل زنان بی اهمیتند را با این اطمینان نگین لطفا)، نمیدانم منو به یاد می آری یا نه؟اما بی قند شکنی را دست کم نگیر اگر امکان داره پستهایت را در سایتهای وطنی دیگر هم پابلیش کن تا ما بی قند شکنان هم از تکستهای خوبت بی بهره نمانیم:)

سوفیا یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 06:59 ب.ظ

درود
غیرتی شدید بانو؟!!

" حق تعالی برای زنان غیرت جایز نداشته است و از برای مردان غیرت قرار داده است زیرا برای مردان چهار زن و از متعه و کنیز آنچه خواهد حلال گردانیده است و از برای زن به غیر از یک شوهر حلال نکرده است و اگر شوهر دیگر طلب کند یا اراده نماید نزد خدا زناکار است و غیرت و رشک نمی برند مگر زنان بد و زنان مومنه صاحب رشک نمی باشند ... و از حضرت امام محمد باقر منقول است که زنی آمد به خدمت حضرت رسول (ص) و گفت یا رسول الله چیست حق شوهر بر زن فرمود لازم است که اطاعت شوهر بکند و نافرمانی او نکند و از خانه ی او بی رخصت او تصدق نکند و روزه ی سنت بی رخصت او ندارد و هر وقت اراده ی نزدیکی او کند مضایقه نکند اگرچه بر پشت پالان شتر باشد و از خانه ی او بی رخصت او بیرون نرود و اگر بی رخصت به در برود ملائکه ی آسمان و زمین و ملائکه غضب و ملائکه ی رحمت همه او را لعنت کنند تا به خانه برگردد گفت یا رسول الله حق کی بر مرد از همه عظیم تر است فرمود حق پدر گفت حق کی بر زن از همه عظیم تر است فرمود که حق شوهر پرسید من بر شوهر آنقدر حق ندارم که او بر من دارد فرمود از صد تا یکی نه آن زن گفت قسم میخورم به خدایی که تو را به حقیقت فرستاده که هرگز شوهر نکنم. در حدیثی دیگر منقول است که زنی خدمت حضرت رسول الله (ص) آمد و سوال کرد که حق شوهر بر زن چیست فرمود زیاده از آن است که توان گفت ... و جهاد زنان آن است که بر آزار شوهران و غیرت آوردن ایشان صبر کند ... و حضرت رسول فرمود که اگر امر میکردم که کسی برای غیر خدا سجده کند هر آیینه می گفتم که زنان برای شوهران سجده کنند و فرمود هر زنی که شوهر او را برای مجامعت بطلبد و او تاخیر کند تا شوهر به خواب رود پیوسته ملائکه او را لعنت کنند تا شوهر بیدار شود و در حدیث صحیح منقول است که زَن از مال خود هم چیزی بی رخصت شوهر نمی تواند داد... و در حدیث دیگر از حضرت صادق منقول است (شوهر) رو ترش نکند به نزد او و یک روز نه یک روز نه روغن برای مالیدن به او بدهد و سه روز یک مرتبه گوشت برای او بیاورد و رنگ مانند حنا و وسمه هر شش ماه یک بار به او بدهد و هر سال چهار جامه اش بدهد دو از برای زمستان و دو از برای تابستان و باید خانه اش را خالی نگذارد از روغن برای مالیدن سر و از سرکه و زیت و روزی یک من قوت به او بدهد و میوه ها که هر کس خورد به او بخوراند و در عیدها زیاده از اوقات دیگر خوردنی برای او بگیرد و حضرت رسول فرمود عیال مرد اسیران اویند و محبوب ترین بندگان نزد خدا کسی است که احسان به اسیران خود بیشتر کند ... و در حدیث معتبر از حضرت رسول منقول است که زنان را در غرفه و بالا خانه جا مدهید و نوشتن به ایشان میاموزید و سوره ی یوسف را به ایشان تعلیم نکنید ... و حضرت امیر فرمود مردی که کارهای او را زنی تدبیر کند ملعون است و حضرت رسول چون اراده ی جنگ داشتند با زنان خود مشورت می کردند و آنچه ایشان می گفتند خلاف آن می کردند، و حضرت رسول فرمود هر که که اطاعت زن خود کند خدا او را سرنگون در جهنم اندازد ... و بدان از جمله حقوق زن بر مرد آن است که هر چهار ماه یکبار با او جماع کند اگر حاضر باشد و عذری نداشته باشد و در کنیز و متعه این واجب نیست. (صفحات 72 تا 74 حلیه المتقین در آداب و سنن اسلامی و اخلاق و دستورات شرع مطهر نبوی (ص) از تالیفات عالم ربانی ملا محمد باقر مجلسی علیه رحمه و الرضوان از انتشارات چاپ طاهری 1362 تهران.) [نگاه کنید صص 90-93 کتاب "حاشیه ای بر 23 سال"، س س]

یک هفته ای می شود که گزارش مناظره نمایندگان حضرات را در مورد امور بانوان خوانده بودم . در هر جمعی که بوده ام با زنان حرف زده ام . این جملات نقل قول را برایشان خوانده ام و واکنش هایشان را دیده ام . از بغض و غیرتی شدن تا بی تفاوتی و مسخره کردن .
آینده زنان با کنش های امروزشان ساخته می شود .

سوفیا یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 07:04 ب.ظ

"امیر المومنین فرمود: "خوابیدن برای زن حلال نیست تا زمانی که خود را بر همسرش عرضه کند، یعنی زن لباس خود را از تن در آورد و به بستر شوهر برود و به او بچسبد" (اینجا: http://www.shafateb.ir/farzand_saleh/adab_1.aspx)

"به درستی که زن یکی از وسائل! لذت و خوشی است پس هر کس زن می گیرد آن را ضایع نکند"
از امام صادق سوال شد "هنگامی که زن حایز شد ایا برای مرد نزدیکی کردن با زنش حلال است حضرت فرمود هر چیزی جز فرج اشکال ندارد. به درستی که زن وسیله خوشی و بازیچه ی مرد است." فروع کافی

سوفیا یکشنبه 19 خرداد 1392 ساعت 07:46 ب.ظ

"فضل محمد مولی بن راشد گوید به امام صادق عرض کردم با زنی برای متعه ازدواج کردم و از دلم گذشت که آن زن همسری دارد تفتیش کردم و یافتم که ان زن شوهری داشته است امام فرمود در این باره تفتیش نکن". (وسائل الشیعه حر عاملی جلد 14 باب نکاح و متعه)
زراره می گوید به امام صادق عرض کردم آیا می شود در متعه با چهارنفر ازدواج کرد؟ فرمود در متعه می توانی با هزار نفر ازدواج کنی که آنان همانند مستاجرند یعنی می توانی آنها را اجاره کنی. (فروغ کافی- شیخ کلینی باب متعه

ببخشید همزمان نیافتمشان.
خوش باشید

مشتی است نمونه خروار ...

امیر دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 12:46 ق.ظ http://sociologyofsport.blogfa.com/

سلام
تو تمام دنیا زنان مطالبات خود را با پرداخت بها نه از مردان بلکه از ساختاری که در آن حقوق شان از طرف مردان و زنان ضایع شده، گرفته اند و می گیرند. در این بین آنان با همسو کردن مردان آزادی خواه راه خودشان را هموارتر می کنند.
نکته غریبی که در ایران است اینکه زنان نه می خواهند و نه بها می دهند و اینکه همه مشکلات را از مردان می بینند و در پی حذف آنان هستند.
و اما نوشته سوفیا مرا به طرح این پرسش واداشت: ما خوشیم شما خوش نیستی؟

سلام
این خیلی باید جالب باشد که شما تمام دنیا و روشهای بیان مطالبات زنان دنیا را می شناسید . مثلاً در گینه بیسائو زنان مثل فرانسه مطالباتشان را می خواهند ؟!
دیگر اینکه شما از کجای این نوشته یا در مجموع از کجا دریافت کردید که زنان در ایران همه مشکلات را از مردان می بینند و در پی حذف آنان هستند ؟! یا اینکه چه کسی مانع همراهی مردان آزادی خواه می شود ؟

هستونک دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 02:29 ق.ظ

آگاهی ... !
شاید شاملو بجای شعرآی عشق ... باید مینوشت :‌

آی آگاهی ...چهره زردت پیدا نیست !

فرزانه عزیز !
من زنانی می بینم مثل مردانشان همین نزدیکی ها که اصلا گوشی برای شنیدن این ها وآن چه باید می دانسته اند تا چیزی بخواهند و بدانند ندارند .
خودم هم مدتیست گوش کشیدم از فلک !
گرفتار شدم به بدتر از ناامیدی کهجزخودش نیست.

سلام
این غمگنانه ترین سرود دنیاست

راضیه دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 08:30 ق.ظ

سلام راستش من از اینکه گفته اند کار زنان در معدن را نمیپذیرند(آنها نه شما) و اینکه اگر اشتباه نکنم قبلا نوشته بودی هر آنچه برای یک مرد موفقیت هست لزوما برای یک زن نیست، این سوال برام ایجاد شد که نظرت درباره کار زنان در معدن یا راننده تاکسی و بی آر تی چیست؟ورود زنان به این مشاغل راه را خطا رفتن است؟متوجه منظورت ازسکوت جنبش زنان و کلا همه آنان که داعیه دغدغه مسائل زنان دارند شدم

بله از نظر من همچنان لزومی ندارد هر الگویی که برای موفقیت در مورد مردان وضع و پذیرفته شده باشد لزوماً باید برای زنان هم درست باشد .
نمی شود گفت صرف ورود زنان به این مشاغل خطاست . کار در معدن ممکن است امروز با تکنولوژی های روز نیاز به طاقت و زور بازو نداشته باشد . چیزی که من به آن معترضم فروکاستن خواسته ها و مطالبات زنان به ورود به مشاغل این چنینی است .
ضمن اینکه نگاه جنسیتی این آقایان کاندیدا ها صرفاً توجیه کننده تبعیض هاست و نه نگاه به تفاوت ها

راضیه دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 08:36 ق.ظ

دوست عزیز گفتم بحث خوبی را مطرح کردی اما من به دلیلی که گفتم اون سوال برام مطرح شد و درباره کل بحث هم به دلایلی فعلا نظری ندارم ،متشکرم

:)

سوفیا-امیر دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 01:57 ب.ظ

درود
نه خوش نیستم مادربزرگ عزیزمان به عراق مشرف شده اند، شنیده ایم چند نفر از همشهریانمان در بمب گذاری ها کشته شده اند. سه روز است که لرزه بر انداممان افتاده و کاسه ی چه کنم در دست گرفته ایم چون راههای ارتباطی مسدود است. نمی دانم با این خرافات جاهلانه چه باید کرد و تا کی باید عقل را به قربانگاه خونین آن برد؟
خوش باشید!

محمد ح دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 02:48 ب.ظ http://dustievatan.blogsky.com

سلام
ای کاش آنچه درباره زنان گفتند کمی از اول انقلاب تفاوت می داشت!

سلام
در برخی حوزه ها واقعاً تفاوت دارد .

سیدعباس سیدمحمدی دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 04:49 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
یک بار فیلم سخنرانی ی یک مرجع تقلید را می دیدم. در کانال ماهواره که مربوط به خود آن آقای مرجع تقلید است. می شد فهمید حاضران در جلسه، و مخاطبان سخنرانی ی مرجع تقلید، فقط زنها هستند. حدود نیم ساعت دیدم سخنرانی را. در کل زمان فیلم، حتا یک ثانیه زنها را نشان نداد دوربین!

سلام
اخیراً سایت ها تصاویر مربوط به همایش های تبلیغاتی یکی از حضرات را گذاشته اند که در آنها زنان از مردان جدا شده اند و در اتاق های دیگر یا پشت پرده به حرفها گوش می دهند .
لابد به تأسی از ایشان چنین کرده اند .

رها دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 09:33 ب.ظ http://freevaar.blogspot.com

اون روز منظورم روزی بود که نشست نماینده های زنانشان بود و وای بر حال ما هم یعنی ما زنان و مردان جامعه ایران که این ها نمیانده نیمی از جامعه هستند با این تفکراتشان

واضح است که نماینده نیمی از جامعه نیستند ... ولی این دلیل نمی شود که الان زنان سکوت کنند یا بی تفاوت شوند

رها به خوانندگانش دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 09:34 ب.ظ http://freevaar.blogspot.com

تقریبا باید بگم از خوشحالی در پوست خودم نمیگنجم که جنین محبتی دارید به من. راستش برگشت به سایتهای فارسی همانقدر برای من عذاب اور است دیگر که رای دادن در انتخابات:))
میدانم برگردم دو روز بعدفیل شده ام به چه بزرگی، ولی چشمبرای روی گل شما هم شده در اولین فرصت برمیگردم به همان ایرانی ها

راستش حالا دیگر مطمئنم که محدودیت باعث بالا رفتن خلاقیت می شود ... من وبلاگ های زیادی می شناسم که عالی اند محشرند حرفشان را می زنند تا حالا یک بار هم فیل نشده اند

درخت ابدی سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 12:19 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
حالم به هم می‌خوره از این وعده‌-وعیدهای سر خرمن. این حرفا حالا مربوط به یک موضوعه. وقتی قطره‌قطره جمع بشه، ببین بوی تعفنش چطور فضا رو پر می‌کنه.
هدف کاملا مشخصه و ذهنیت رجال هم اظهر من الشمس.

سلام
به نظرم بی تفاوتی هم به همان اندازه متعفن کننده فضاست

ف سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 05:58 ب.ظ

اینبار بزرگترین آرمانشون بیمه زنان خانه دار بود
(بماند کسانی که بالکل نظر ِ دیگری داشتد و طوری حرف میزدند که آدم فکر میکرد داره توی عربستان سعودی زندگی میکنه)
ولی من کمی میترسم ازاینکه اونا به خودشون جرات میدن اینطور حرف بزنن و نمیترسن ازاینکه با اینطور حرف زدن، رای هاشون پایین بیاد
انگار باور کرده ن که اگه اینطور حرف بزنن رای هاشون بالاتر هم میره

متاسفانه همین طور است ... همه به دنبال مجراهای کوچکیم

دمادم چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعت 01:00 ب.ظ http://www.damadamm.blogsky.com

بسیار گوش تیز کردم. خیلی دقیق شدم. دنبال بهانه ای بودم برای ذره ای تفاوت. اما هیچ اشاره ای نشنیدمف حتی جمله ای در پرانتز و کوتاه که زنان هم هستند، درباره حقی هر چند ناچیز که برایشان قائل باشند اما هیچ نبود. هیچ خبری نبود و من ذره ذره از تلویزیون فاصله گرفتم. نه اندک شرری نیست هنوز.
--------------------------------
در عین حال با چیزی که آقای سید محمدی نظاره گرش بوده اند آشنایم و هیچ سر در نمی آورم، زنان انگار کمتر دنبال حق خود هستند تا ... نمیدانم شاید این هم ناشی از عقب نگه داشتن فرهنگی زنان باشد.

درست می گویی محبوبه جان عقب نگه داشتن فرهنگی زنان هست . انکار شدنی نیست .
اما اینجا بیشتر حرف من با زنانی است که خودشان را در اوج فرهنگ مداری و روشنفکری می بینند . ژست های فمینیستی می گیرند و ...
حتی اینها هم حضور ندارند .
هر چه از حضور زنان هست متاسفانه ابزار تبلیغاتی شدن است . زنان به شکل خشونت آمیزی حذف شده اند .

خلیل چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعت 07:27 ب.ظ http://tarikhroz3.blogsky.com

سلام،

زنان نیمی از جمعیت رای دهنده هستند که اگر بخود بیایند، جامعه ی دیگری خواهیم داشت. به هر صورت کسی کمکشان نخواهد کرد مگر خودشان. انتظار نداشته باشند که مردان این امتیازاتشان را همینطور مفتکی از دست بدهند.

سلام
حق با توست

درخت ابدی پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 05:08 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

خب، من موافق نیستم باهات.
این دقیقا یه انتخابه.
هرکی آزاده جامعه‌ی کلنگی رو مدام احیا کنه. با رای دادن یا ندادن. کی می‌تونه ادعا کنه حق با کیه؟

نه بی تفاوتی انتخاب نیست .
نکته اینجاست که رای ندادن مساوی با بی تفاوتی نیست . بله رای دادن یا ندادن یک انتخاب است چنانکه رای ندادن من هم حرف برای گفتن دارد.
اما بی تفاوتی نه ...
ما همه نمی توانیم مثل استاد کاتوزیان بلند شویم از این جامعه کلنگی برویم بیرون بنشینیم تو قلب آکسفورد. ما داریم اینجا زندگی می کنیم .

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 08:04 ق.ظ

سلام
منم موافقم که بی تفاوتی راه نیست... توصیه ای ندارم ولی اگر یه اپسیلون احتمال بدهم وضع در یک حوزه ای بهتر می شود درنگ نمی کنم چون برنامه ام زندگی در اینجاست!
گاهی حس می کنم ضریب مازوخیستی افراد جامعه بالا رفته است! طرف می گوید بگذار آقای ظرفیت بیاد تا فلان بشود و بهمان! من میگم شاید 99 درصد رای من تاثیری نداشته باشد اما رای ندادنم 100 درصد بی تاثیر است. این اختلاف 1 درصدی حجت من است.

سلام
متاسفانه گفتمان محکمی پشت کسانی که نمی خواهند رای بدهند شکل نگرفته است . یعنی اینها با کسانی که اهل انفعال و بی تفاوتی و باری به هر جهت بودن هستند مرز خودشان را اگر تفکیک کنند خیلی خوب است . آن وقت رای ندادن 100 درصد بی تاثیر نخواهد بود .

هستونک پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 11:12 ق.ظ

آنچه از خود نا امیدی وحشتنک تراست عادت به ناامیدی است .
(کامو - گانم !)

عادت به نبودن !

باغبان جهنم پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 04:25 ب.ظ http://baghbanejahanam.blogfa.com

سلام
اختلاف در مطالبات و نگاه مجریان ریشه دارتر از بحث های خوش آب و رنگ ست اختلاف ایدلوژیک .

سلام
اما به نظرم چندان هم ریشه دار نیست مجریان از میان همین مطالبه کنندگان بیرون آمده اند. آنها می خواهند متفاوت جلوه کنند چون دستی بر آتش قدرت و اقتدار دارند .

زمانیان شنبه 25 خرداد 1392 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام و درود
موضوع حقوق زنان فراتر از سخنانی است که از چند کاندیدا می شنوید. پیچیده تر از این که هست. برخی اعتقادات مذهبی به همراه بعضی باورهای فرهنگی - عرفی و عادت های رسوب شده ی تاریخی شرایط را برای طرح و رهگیری حقوق فردی و اجتماعی زنان دشوار نموده است.
تاکید و اصرار بر حقوق زنان - هنگامی به نتیجه می رسد که زنان به خودآگاهی تاریخی رسیده باشند. به تعبیری دیگر، درد تاریخی شان را به معرفتی شفاف و اراده ی معطوف به عمل تبدیل کنند.
عموما چنین می اندیشند که تنها این جکومت است که حقوق زنان را نادیده می گیرد و در رفتار خود دچار تبعیض نژادی می شود. اما این داوری اشتباهی است. این فقط درصدی از مسئله را تبیین می کند . فرهنگ تاریخی و باقت اجتماعی جاری در متن جامعه شرایط سخت تری از حکومت را رقم زده اند. این جامعه است که تبعیض جنسیتی را بر دوش دارد و آن را باور دارد

سلام
بله بسیار پیچیده تر و فراتر و ... هست موضوع این است که مسئله زنان در کنش های سیاسی و اجتماعی افراد چگونه خود را نشان می دهند .
به نظرم این کنش ها باید بیشتر از سوی زنان باشد

عیسی یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 09:08 ب.ظ http://isadf.blogfa.com

سلام
پیروزی اعتدال و صلاحات مبارک باد
به امید روزهای بهتر......

سلام
بله به امید روزهای بهتر ...

حمید یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 11:55 ب.ظ

سلام-
مطالبات و حقوق راباید از حداقل ها شروع کرد.
آنچه که در راه احقاق
حقوق زنان جامعه ما نادیده گرفته میشود
مسئله مهم استقلال اقتصادی زنان است.
هنوز هستند زنان حتى فرهیخته ما که کار را تفنن میدانند و نه یک نیاز اصلی برای کسب استقلال اقتصادی!
تلاش براى این امر، ارزش کمتری از تلاش برای نقدهای کلان و کلی بر سنت و فرهنگ ندارد.

سلام
بسیار با شما موافقم . استقلال اقتصادی زنان موضوع مهمی است . بارها شده که به خاطر فضا و جو ایدئولوژیک محیط های کار رسمی و یا منجمد بودن آن خواسته ام کارم را ترک کنم اما به خاطر حفظ همان استقلال مانده ام .

درخت ابدی سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 03:40 ق.ظ http://eternaltree.persianblog.ir

اما من کاملا آگاهانه رای ندادم. اصلا بی‌اعتنا نبودم. من به عهد 4 سال پیشم وفادار بودم. گناه از من نیست که تقلب مدام شکلش متفاوت می‌شه.

اردوغان سه‌شنبه 18 تیر 1392 ساعت 10:00 ق.ظ http://ardogan.arzublog.com

برای لیلی:
نوشتی: "هنوز با طیب خاطر! مهریه خود را می بخشند تا کودکشان را نزد خود و ایمن از زن بابا و سوگلی پدر نگه دارند. "
قبول دارم که هنوز در موارد زیادی چنین است. اما لااقل در مورد کسی که من میشناسم قضیه کاملا برعکس است. در اینمورد ، مرد خانه ی ناقابلی از بابت مهریه تقدیم همسر جان نمود و مقرر شد که فرزند از 7 سالگی - یعنی از سال بعد- نزد پدر زندگی کند تا ایشان بتوانند با فراغ بال با شوهر مطلوب جدیدی ازدواج نمایند.
مواردی همچون این کم نیست و روز بروز بیشتر هم میشود. لااقل در ارویمه ای که من در آن زندگی میکنم و میدانم در شهرهای بزرگمان نیز با کمی شدت و ضعف به همین منوال است. ( یعنی درصد کسانیکه هم مهریه میدهند و هم بار فرزند را بر دوش میکشند تا زن سبکبال به زندگی جدیدش برسد ، روزبروز بیشتر میشود. پس دغدغه ی بیهوده و درد تراشی بیهوده نکنیم. قبول دارم که هنوز نسبت زنانی که در خانواده مورد ظلم واقع میشوند در مقیاس کشوری بیشتر از حالت عکس است ، اما عرضم اینستکه انکار روند روبه رشدحالت عکس نیز دور از حکمت است)

اردوغان سه‌شنبه 18 تیر 1392 ساعت 10:04 ق.ظ

* اورمیه

اردوغان سه‌شنبه 18 تیر 1392 ساعت 10:08 ق.ظ

البته بعضی عقده ای ها! با خواندن داستان مرد ما ، در دل یا بر زبان خواهند گفت: آخییییییییش دلم خنک شد ! حقتونهههههههه!
برخی هم خواهند گفت : خب طبیعتا هر قاعده ای استثناپذیر است! - غافل از اینکه این استثناها به سرعت در حال تبدیل به قاعده اند و از اینروی نیازی به حرص و جوش خوردنها نیست -

صدای سکوت چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 09:35 ب.ظ http://SEDAYE-SUKOT.BLOGFA.COM

خـــآطــرآت خیــلـے عــَجیــبــَنــد ...


گــآهــے اوقــآت میــخــَندیــم بــه روزـهــآیے کـــ گــریـــﮧ کــَردیــم


گــآهــے گـــریــــﮧ میــکــُنیــم بــــﮧ روزهــآیے کــــﮧ خــَنــدیــدیـــمـ..........
منتظر حضورتان هستیم

سیاوش رضازاده پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 ساعت 09:04 ب.ظ http://siavashrezazadeh.blogfa.com

خانم پارسایی
با سلام و احترام ،
" گوته " ، شاعر و فیلسوف آلمانی معتقد بود :" حرف زدن ، یک نیاز است . گوش دادن ، هنر است ! "
وبلاگ :" در انتظار بهار " .

امین جمعه 11 مرداد 1392 ساعت 01:40 ب.ظ http://havayehavva.blogsky.com/

«ما از جنگ‌های مردان خسته‌ایم، ما از نزاع‌های مردان خسته‌ایم، ما از رقابت‌های مردان خسته‌ایم،ما از جنایات و شرارت‌ها و بیماری‌هایی که مردان بر ما تحمیل می‌کنند، خسته‌ایم.»

«شارلوت پرکینز گیلمن»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد